REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
V roce 2015 se radnice rozhodla prozkoumat, zda s občany i turisty komunikuje hospodárně a podle všech regulí. Závěry posudků ekonomické výhodnosti a účelnosti jsou už na stole. Konstatují, že jak výdaje, tak způsob zajištění a formy komunikace města Trutnova byly a jsou na odpovídající úrovni. „Ukázalo se dokonce, že v porovnání s jinými městy bychom na komunikaci mohli vynaložit více finančních prostředků," dodává tajemník MěÚ Jan Seidel.
Podle posudků jsou peníze na komunikaci odpovídající
Město zhruba před rokem kritizovala Pirátská strana za to, že podle jejího mínění vynakládá trutnovská radnice na zajištění komunikačních služeb příliš vysoké částky. Terčem kritiky se stala především smlouva s agenturou, která pro město zajišťovala PR služby. Starosta Ivan Adamec pak požadoval za kritiku na zastupiteli Martinu Jiránkovi z Pirátské strany omluvu.
Situaci nechali prozkoumat
Trutnovská radnice se nakonec loni rozhodla prozkoumat, zda se svými občany i turisty komunikuje hospodárně a podle všech regulí.
„Do konce roku tak vznikly tři nestranné odborné posudky zaměřené na zhodnocení postupu města při nákupu služeb od externí agentury, jejich účelnost a porovnání s komunikací v podobných městech jako je Trutnov," uvedla mluvčí města Michaela Dědková. „Výsledky posudků potvrdily, že kroky radnice byly správné a z ekonomického hlediska účelné. Poukázaly však na nedostatek v podobě chybějící strategie, jak se chce město dlouhodobě profilovat. A to jak směrem ke svým občanům, tak i k potenciálním investorům, kteří by tu mohli vytvořit nové pracovní příležitosti," přiblížil včera starosta Ivan Adamec.
K otázce veškerých nákladů zadavatele na informovanost občanů vypracovala posudek Vysoká škola ekonomická v Praze. K otázce účelnosti nákladů na informovanost občanů, podporu turistického ruchu, propagaci a funkčnost komunikačních služeb zpracovala posudek mezinárodní agentura Fleishman-Hillard s.r.o.. K otázce souladu zadání veřejné zakázky na komunikační služby se zákonem a s vnitřními předpisy zadavatele zpracoval posudek právní znalec Zdeněk Tomáš.
Je přitom nutné uvést, že jeden z posudků poukázal na určité procesní nedostatky při výběru dodavatele služeb z roku 2013.
„S odstupem času již víme, že proces zadání veřejné zakázky nebyl zcela bez chyb. Od té doby jsme však učinili řadu organizačních opatření, abychom celou agendu veřejných zakázek zkvalitnili. Problémy identifikované právním posudkem by tak již neměly v budoucnu nastat," vysvětlil tajemník městského úřadu Jan Seidl. Upozornil též na další změnu, kterou radnice v nejbližší době dozná. Část kapacit bude přesunuta z externího dodavatele na zaměstnance úřadu. „Rádi bychom se přiblížili trendu, aby na úřadě byl alespoň jeden pracovník, který dokáže komunikovat přes nová média, jakými jsou různé sociální sítě či mobilní aplikace," doplnil tajemník.
Z posudků dále vyplývá, že úřadu chybí ucelená komunikační strategie, jak do Trutnova přilákat turisty, nové zaměstnavatele, ale i rezidenty. To se projevilo i při aktualizaci Strategického plánu rozvoje města Trutnova v roce 2015, kdy místní firmy volaly po větší aktivitě města při komunikaci s veřejností. Podnikatelské subjekty se totiž kvůli hospodářskému růstu potýkají s nedostatkem odborné pracovní síly a do Trutnova by chtěly přilákat nové zaměstnance. Stejné výzvy pak město čekají i v oblasti cestovního ruchu. „Jedním z cílů Turistického informačního centra je prezentovat město i mimo kraj. Dlouhodobá strategie chybí. Trutnov má co nabídnout," přiblížila ředitelka TIC, Hana Nýdrlová.
Výsledky poslouží pro strategii
„Město za posudky zaplatilo třem dodavatelům, vybraným v řádném výběrovém řízení, celkem 125 519 korun. Z výsledků bude město čerpat náměty pro budování image města jako kvalitního místa pro život i podnikání, kterou mu nově ukládá aktualizovaný Strategický plán rozvoje města Trutnova z roku 2015," uzavřela mluvčí Trutnova Michaela Dědková.
Autor: Jana Mudrová
Vaše komentáře |