Vyhledej
Jaroměřsko > Názory/fotky/videa > Jan Holan

Rozpaky nad rekonstrukcí nástupiště na vlakovém nádraží ve Dvoře Králové

Redakce, Katsek / 15.06.2015, Dvůr Králové nad Labem
Jako častý uživatel služeb Českých drah, a tedy kolejí a nástupiště na nádraží ve Dvoře Králové, jsem poněkud na rozpacích z rekonstrukce jeho kolejiště. Klasické městské nádraží totiž sice získalo širší zvýšené nástupiště, ale jenom jedno jediné a jen s jedním jediným přístupovým místem.

Oba zde se křížící rychlíky tedy nyní zastaví u jednoho nástupiště, které se navíc celé nepochopitelně přesunulo až skoro za nádraží dál směrem k Jaroměři.
Přístup cestujících se tedy komplikuje hned ze dvou důvodů:

1. Nástupiště je přístupné pouze a jenom z jednoho jediného místa, kde se budou nepříjemně střetávat lidé vystupující a nastupující hned do/ze 2 vlaků, které se zde každé 2 hodiny kříží. Začínám pochybovat, zda se zde byli projektanti podívat na vlaky v 6 a v 8 ráno, kdy bývá nádraží doslova nacpané lidmi.

2. Ze současného stavu rekonstrukce není zcela jasné, zda bude nadále možné k autobusům (a od nich k vlakům) projít PŘED nádražím, kde byl doposud dlážděný chodník a kudy chodilo mnoho lidí. Vypadá to spíše, že nikoliv (rád bych se pletl).
Myslím, že návrh pravděpodobně počítal s předpokladem, že každý cestující by měl projít kolem pokladen a koupit si jízdenku. No a zásadní většina lidí už mívá samozřejmě časové jízdenky a prostoru nacpané čekárny s frontou se raději vyhne. A to tam snad pokladny dokonce zaniknou a objeví se automaty (to nevím jistě).

Myslím, že zvítězilo nejjednodušší a nejlevnější řešení, které nepočítá s žádnou možností rozvoje místa a tedy s žádným nárůstem počtu cestujících. O případném zavedení vláčku po vlečce do centra už vůbec nemůže být řeč :-(

Video, kde je vše dobře vidět najdete na našem Youtube kanálu.

Náhodu zrovna dnes také vyšla tisková zpráva SŽDC o tom, co se vlastně na naší trati rekonstruuje a mění spolu s náklady těchto prací.

Autor:

Jan Holan, královedvorsko.cz

 

Další články o našem nádraží a železnici:

Proč máme vlakové nádraží tak daleko?!
Do ZOO Dvůr Králové VLAKEM!

Související články
Známe plán rekonstrukcí a revitalizací nádraží do roku 2022. Dvůr Králové je na seznamu také. V Hradci Králové se bude rekonstruovat, v Pardubicích modernizovat.
Známe plán rekonstrukcí a revitalizací nádraží do roku 2022. Jaroměř je na seznamu také. V Hradci Králové se bude rekonstruovat, v Pardubicích modernizovat.
Historický parní vlak na nádraží ve Dvoře Králové přivítalo vedení města v historických kostýmech
Vaše komentáře

Přečteno 518x
 
25.10.2024 - V pondělí 28. října je zákaz prodeje v provozovnách nad 200 metrů čtverečních prodejní plochy a v některých dalších provozovnách.
21.10.2024 - V železničním úseku Teplice nad Metují - Broumov dojde k prodloužení výluky traťové koleje ve dnech 25.10. - 1.11.2024.
07.10.2024 - V našem kraji už máme pár kilometrů dálnice, takže informujeme o ceně dálniční známky na příští rok: výše ročního poplatku bude 2 440 Kč, měsíční známka za 460 Kč, desetidenní za 290 Kč a jednodenní za 210 Kč.
24.09.2024 - V sobotu 28. září 2024 budou uzavřeny provozovny maloobchodu a prodejny větší než 200 metrů čtverečních. Počítejte s tím :-)

Kalendář akcí
19.11.2024 19:00 - 19.11.2024 20:30
Cestovatelská přednáška - Švýcarsko
20.11.2024 15:45 - 20.11.2024 16:45
Jóga pro zdraví a sílu v každém věku
20.11.2024 18:30 - 20.11.2024 19:30
Léčivá síla Šungitových kamenů
21.11.2024 - 24.11.2024
Beaujolais Nouveau v Pasáži
21.11.2024 13:00 - 21.11.2024 15:00
Workshop - praktická ukázka malování na sklo