Vyhledej
Jaroměřsko > Služby občanům > Poradna

Daňové přiznání z nemovitosti je nutné odeslat do konce ledna, platí se až v květnu

Redakce, Placená inzerce / 11.01.2018, KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ
Rok se s rokem sešel a opět tu máme leden, který je pro všechny majitele nemovitostí ve znamení podání daňového přiznání z nemovitosti. Daňové přiznání musí podávat každý, u koho došlo v předešlém roce ke změně a tyto změny zároveň nahlásit. Na věci týkající se daně z nemovitosti jsme se zeptali Ing. Martiny Vašíčkové z jaroměřské realitní kanceláře REX.
Kdy se přiznání podává a proč?

Převedli jste (darovali, prodali, směnili, …) nemovitost?
Máte 
povinnost se od daně odhlásit.

Nabyli jste (koupili, obdrželi darem, směnili, vydražili, ….) nemovitost?
Máte 
povinnost se k dani přihlásit.

Došlo u Vás ke změně výměry pozemku, nebo postavili jste na pozemku stavbu? 
Máte povinnost upravit stávající údaje.


Koho se přiznání daně z nemovitosti do konce ledna 2018 týká?

Odevzdání daňového přiznání se týká každého, u koho došlo v roce 2017 ke změně ve vlastnictví nemovitých věcí (tzn. koupě, prodej, dar, směna, dražba, výstavba domu, změna výměry pozemku apod.). Nabyvatelé se musí k dani přihlásit, převodci naopak mají povinnost se odhlásit, pokud k žádné změně nedošlo a majitel svále nemovisti vlastní bez jakýchkoliv změn, daňové přiznání se neodevzdává, pouze se zaplatí příslušná daň.

Jak zjistím daňovou sazbu pro danou nemovitost a celkovou výši daně?

Určují se sazby daně ze staveb, z pozemků; dále se uvádí místní koeficient a koeficient podle velikosti obce – informace by měl poskytnout příslušný finanční úřad (FÚ) nebo jsou k dispozici na internetu.

Dokdy je nutné daň z nemovitosti zaplatit?

Daňové přiznání se podává vždy do 31. ledna. Platbu daně je nutné provést do 31. května a do 30. listopadu, přičemž při částce vyšší než 5000 Kč je možné platbu rozdělit a využít oba termíny. Při částce menší než 30 Kč se daň neplatí. Dobré je vědět, že příslušný finanční úřad k platbě vyzývá – není potřeba si termín platby hlídat.

Jakému finančnímu úřadu se daň hlásí - v místě mého trvalého bydliště nebo v místě, pod kterou spadá přiznávaná nemovitost?

Daňové přiznání se podává místně příslušnému správci daně (podává se podle krajů), jímž je ten finanční úřad, v jehož obvodu územní působnosti je vaše stavba nebo pozemek. Přiznáváte-li více nemovitostí v obvodech územní působnosti více finančních úřadů (více krajů), podává se daňové přiznání u každého z nich samostatně.

Pokud mám více nemovitostí v různých koutek ČR, musím obeslat všechny příslušné FÚ jednotlivě?

Ano.

Kolik u vás stojí zpracování daně z nemovitosti a co k tomu potřebujete?

Za vypracování daňového přiznání účtujeme 350 Kč (jedno daňové přiznání = jeden kraj – bez ohledu na počet nemovitostí v kraji). Nejvhodnějším podkladem je smlouva, na základě které došlo ke změně vlastnických práv. Více informací o potřebné dokumentaci rádi poskytneme.

Vypracování daňového přiznání

Netrapte se s vyplňováním složitých formulářů - využijte našich služeb a letité praxe a my za vás daňové přiznání vypracujeme. Není nutné jezdit za námi do kanceláře – vše můžeme vyřešit korespondenčně, případně elektronicky. 
Na nic nečekejte – termín podání je do 31. ledna 2018.
Těšíme se na Vás

KONTAKT
RK REX Jaroměř
nám. Československé armády 54, 551 01 Jaroměř
www.rex-jaromer.cz
email:  dane@rex-jaromer.cz
tel.: 777 781 052 

Kateřina Sekyrková

PR článek

 
Vaše komentáře

Přečteno 1908x