REGIONY | Obce | MÍSTNÍ STRÁNKY | Firmy | Restaurace | Ubytování |
Je obdivuhodné, jak skutečně se povedlo převést malovaný komiks do divadelního představení: herci padnoucí vzrůstem i maskováním do svých rolí, úžasné dobové kostýmy, s citem vybraná hudba, která vždy pomocí asociací navodila tu správnou atmosféru, a vtipně domyšlené kulisy.
Jen díky faktu, že někteří herci mají v této komedii i čtyřrole, objevuje se na jevišti kromě 5 hodných chlapců v čele s Mirkem Dušínem všichni, kdo k nim patří včetně Dlouhého bidla a Štětináče. Rozhodně nejpůsobivější byla scéna, ve které si rychlonožka ve snu zacválal na koni spolu s Old Shatterhandem a po osvobození Viennetoua byl zajat. Myslím, že zde jsme všichni nevěřícně koukali, kde se najednou na pódiu vzal 40 let mrtvý Lex Barker, ale potom nám došlo, že měl téměř dva metry, zatímco jeho „zástupce” ve Dvoře Králové byl menšího vzrůstu.
Silný byl také kontakt s diváky, kdy vhled herců do hlediště jako do lesa a hledání přívlastků diváků dle potřeby komedie by možná na ulici kdekoho urazil, ale zde nezbývalo, než si utírat slzy smíchu. Jen pohledem však kontakt nekončil. Výjimkou nebyla ani vycházka mezi diváky a pokračování hry mezi nimi.
Zkrátka dnes u nás bylo divadlo jaksepatří. A kdo nebyl, ten si dnes večer při vzpomínce na Rychlonožku stojícího vedle Vinnetouta před totemem, nezasměje pod vousy.
V říjnu do Hankova domu v rámci předplatného přijedou herci Divadla Rokoko Praha s dramatem KDO SE BOJÍ VIRGINIE WOOLFOVÉ?
Kateřina Sekyrková
Vaše komentáře |